אימון יומי 01/01/17

מה קורה בזמן חגים? תחושת ימי אמצע וסוף השבוע משתבשת. לכן הייתי צריכה להזכיר לעצמי שהראשון בינואר זה יום ראשון ולא שבת. לא עזר, ההבנה הלוגית לא הפכה להבנה רגשית. כתוצאה מכך, נזכרתי בזה שלא עשיתי אימון בערך בחצות… אפילו חשבתי לדלג עליו. אבל החלטתי שאני אעשה כבר חמישה סטים מקסימליים. זה לא דורש ממני כמעט כלום, וזה לא ישבש לי את לוחות הזמנים בהמשך השבוע, ומה אכפת לי?

אז עשיתי. ופורמלית האימון היה כבר בשני לינואר. ואני לא מתחרטת על כך – האימון היה ממש לא מוצלח, אבל בזכות זה למדתי משהו חדש, וללמוד משהו חדש זה טוב!

חמישה סטים מקסימליים של מתח ב-CHIN UP, שלוש דקות הפסקה ביניהם. בסט הראשון הצלחתי רק 7. אחד פחות מהמקסימום בפעם הקודמת שעשיתי את האימון הזה. אולי החימום לא היה טוב? הסט הבא – 4. זה בברור לא החימום… נזכרתי במישהו שהמליץ על אימון כמעט זהה לאימון הזה – עליו ביססתי אותו. רק שהוא הציע לעשות ארבעה סטים מקסימליים, כל יום, ובכל יום לשבור את השיא של מספר המתח הכולל בסטים של היום הקודם. מידי פעם כדאי לקחת יום או כמה ימי הפסקה, ואחרי זה ללכת למתח ברבאק ולנסות לשבור שיאים.

לי התוכנית הזו נראתה מעשית כמו התוכנית להגיע ברגל לירח, וקראתי מספיק תוכניות דומות לה , ובסוף בחרתי את התוכנית שלי. אבל ממנו אני זוכרת את העצה שאם יום אחד הולך רע, אז להוסיף עוד סט בסוף. החלטתי לעשות את זה, למרות שבמהרה היה ברור שלמרות הסט הנוסף, בסך הכל עשיתי מתח אחד פחות באימון הזה לעומת האימון הקודם…

7-4-3-3-3-3

ומה למדתי מזה? שלהתאמן בלילה זה רע. אולי שזה לא טוב להתאמן אחרי יום שלם של GTG, שבכל זאת מאמץ את השרירים. אבל בעיקר, הרהרתי על המונח האנגלי המדוייק כל כך, OWN, שאין לו בעברית תרגום טוב יותר מאשר "בעלות", אבל הוא רחב הרבה יותר.

נתקלתי במאמר שמדבר על מה הוא ה RM1 שעל בסיסו צריך לחשב אחוזים בתוכניות אימונים בביטוי הזה. LIFT THAT YOU OWN. לא סתם השיא שלך, מה שאתה יכול לעשות תמיד, בכל יום. מ שבאמת שייך לך.

אז השמונה מתח שלי לא באמת שייכים לי. וגם לא הרצף של שמונה סטים של ארבע מתח. אבל הסטים של השלוש מתח – הם שלי. הם באמת שלי.

וזה חשוב, ואת זה למדתי באימון הממש לא מוצלח הזה. על ההבדל בין מה שאני יכולה לעשות בתנאים אופטימליים ובתנאים שממש לא, ועל מה ששייך לי באמת, ומה שלא.

זה לא אומר שאני מתכוונת לעבור להתאמן בשעות האלו – ממש לא! אבל כשאני אחשוב על מה שאני יכולה, אני מקווה שאזכור את ההבדל בין השיא האישי לי, למה ששייך לי באמת.

להשאיר תגובה

