לא אימון יומי 25/12/16-31/12/16

הלא אימון היומי היה עשרה סטים של שני מתח ב-PULL UP, ארבע שכיבות סמיכה ביום ראשון וחמש בכל השאר, שני פרס של עשר קילו בכל יד, עשר שניות של כפות ידיים לרצפה בעמידה עם רגליים ישרות וצמודות. עשרה סטים כל יום. פסק אחת, וזהו, סיכמתי שבוע שלם…

ביום ראשון ראיתי ששכיבות הסמיכה באות בקלות והעברתי לחמש ברצף. כמה ימים אחרי זה ראיתי שהטכניקה בשכיבת הסמיכה הארונה נפגעת – אני לא מחזיקה את הגוף ממש ישר כמו שצריך אלא הגב נהיה קצת קעור. לא טוב. אז חשבתי שצריך להחזיר לארבע. (בסוף הורדתי לגמרי, אבל זה סיפור אחר).

גם המתיחה שלי יוצרת התלבטות. אני כבר עומדת עם כפות היידים על הרצפה בקלות, אבל עדיין יש הרבה לאן לשפר את הגמישות של ההאמסטרינג שלי. בינתיים המשכתי ואני ממשיכה, אבל למען האמת זה לא כפות ידיים לרצפה. זה או כפיפה קדימה עם גב ישר, כפיפה מהאגן ולא מהגב, או שאני מחזיקה בשוקיים ומנסה להגיע עם הראש לברכיים.

הגרסא השניה פחות נוחה ואני עושה אותה לעיתים רחוקות יותר, אבל היא זו שמעוררת מחשבות על לעשות את המתיחה הזו בדיוק, אבל בישיבה, כשאפשר להחזיק בכפות הרגליים המתיחה הזו הרבה יותר נוחה. מהצד השני, אני לא ממש אוהבת מתיחות. לקח לי זמן למצוא גרסא של המתיחה שאני אחבב, ואני לא חושבת שהמעבר לישיבה יעבוד טוב. ואילו המתיחה בעמידה מותחת קצת פחות, אבל עדיין מותחת, ויש לאן להתקדם.

חוץ מזה, יש אפשרויות אחרות, במיוחד אם מפרידים לשתי רגליים. למשל, להרים את הרגל על איזה שולחן ככה שהיא תהיה בתשעים מעלות בערך, ולנסות להגיע עם המצח לברך, כשהרגל ישרה. או לנסות להגיע עם המצח לברך כשהרגל ישרה כשאני בישיבה. זה פחות מעצבן מפשוט הגרסא בישיבה של לנסות להגיע עם המצח לברכיים.

חוץ מזה, יש גם אפשרות לעבור למתיחה אחרת לחלוטין במחזור האימונים הבא, או רק לשבוע הדלוד. תנוחת כלב מביט מטה. למשל: 2716-23 שהומלצה כדרך למתוח את ההמסטרינג, אבל מותחת בעיקר את הגידים בצד האחורי של השוקיים, לפחות אצלי. או תנוחת המשלוש שמותחת את שריר ההמסטרינג, אבל רק באחת הרגליים כל פעם, ולא בדיוק באותה הדרך שהמתיחות הן הרגליים ישרות (ולא באלכסון, וכף הרגל מסובבת).

yoga-triangle-pose.jpg

 

וזה בלי להזכיר את התנוחה הזוmetihotm

שבכלל מותחת שרירים אחרים.

בקיצור, הרבה מתיחות, מעט GTG. ולעשות יותר מידי דברים ב-GTG לא ממש עובד לי. ולא רק לי, אבל גם זה סיפור אחר. אני שוקלת לנסות לעשות יוגה או מתיחות בפרק זמן יותר ארוך, בנוסף ל-GTG. אולי אני אנסה בשבוע הגלוד, או סתם כי בא לי.

להשאיר תגובה

