אימון יומי 18/12/16

נכון הפוסט הקודם שלי, עם תוכניות לשלושת החודשים הקרובים? אז כבר הוספתי עוד כמה תוכניות. טראסטרים.

החלטתי לנסות לעשות את האימונים של הקרוספיט אופן 2016, ולראות איפה אני ממוקמת ביחס למתאים הנשים בישראל שנרשמו והניקוד שלהן מפורסם באתר. חוץ מהאימון הרביעי, שכולל יותר מידי ציוד שאין לי (דדליפט במשקלים שאין לי, כדור כוח במשקל שאין לי ובגובה שאין לי לאיפה לזרוק אותו, מכשיר חתירה שאין לי…) אני יכולה לעשות את כולם. כלומר, יש לי מספיק ציוד בשביל לעשות את כולם. זה לא אומר שאני באמת יכולה לעשות אותם.

רציתי לעשות את האימון החמישי (האימון ה- 16.5). בגרסאת ה-RX המשקל לנשים הוא 29 קילוגרם (ולגברים 43), ובגרסא הסקיילד זה 20 קילוגרם לנשים (ו-29 לגברים). האימון הוא פשוט 21-18-15-12-9-6-3 חזרות של טראסטרים וברפיזים. ברור שהטראסטרים אצלם הם עם מוט אולמפי, והטראסטרים אצלי הם עם משקולות יד. מה שלא ברור, שהאימון הזה כל כך קשה!

אני יכולה לעשות טראסטר עם 20 קילו. אפילו כמה. עשיתי שמונה אני חושבת, לפני שהבנתי שאין לי סיכוי להצליח במשקל הזה. וזה הגרסא הסקיילד! הורדתי לחמש עשרה קילוגרם, נחתי קצת. וניסיתי שוב. ושוב נכשלתי! טוב, הפעם עשיתי יותר מחצי מהאימון 21-18-15 טראסטרים 15 קילו וברפיז. את הברפיז עשיתי לפי הסטנדרטים של האופן – החלפתי את המוט משקולות שאני אמורה לקפוץ מעליו בבלוק היוגה שלי (בדקתי באינטרנט מה הקוטר לפלטות סטנדרטיות, גיליתי שהבלוג הוא בדיוק בגובה חצי ממנו, והחלטתי שמתאים לקפוץ מעליו), נגעתי כל פעם ברצפה עם החזה ועם הירכיים. הברפיז היו משמעותית פחות קשים ממה שציפיתי שיהיו. אבל הטראסטטרים, הו הטראסטרים! אני לא יכולה להגיד שעמדתי בסטנדרטים בטראסרטים, ואני לא בטוחה אפילו שנעלתי מרפקים כל פעם כמו שאני אמורה לעשות.

אני חושבת שהייתי יכולה לסיים את כל האימון, תוך ארבעים דקות אולי, אבל בשביל מה? אני לא באמת אקבל מזה ניקוד, אפילו מדומה, לאופן. ולכן מתחרות זה הופך לאימון. פשוט אימון. אימון שצריך להתאים לרמה שלי, כרגע הוא בברור מעל לרמה שלי. אז אני אנסה אותו שוב, אבל הפעם עם משקל של 10 קילו בלבד לטראסטרים…

אני חושבת שזה יהפוך את האימון לאימון האירובי שהוא אמור להיות. ואני גם אוכל להתמקד בטכניקה בטראסטרים. כמעט לא התאמנתי על טראסרטים, ולא ממש מפתיע שדי מהר הטכניקה הלכה לעזאזל. וזה הפך את הטראסטרים שלי למאוד לא אפקטיביים. זה היה יותר מידי סקוואט עם פוש פרס, והיו שתי חזרות אחרונות בסט שהיו באמת סקוואט ופרס (אפילו בלי פוש – פשוט לא חשבתי על זה). לא ככה זה אמור להיות… אז מתישהו אני אתאמן גם על טראסטר. לא שחסרות לי תוכניות גם בלעדיו…

מעניין לראות בלוח התוצאות שרוב התוצאות היו בסביבות העשרים דקות. בתחילת האימון חשבתי לשים לעצמי TIME CAP של עשרים דקות, אחר כך, כשחשבתי שאני אצליח לסיים, של חצי שעה, ואז כשהתקרבתי לעשרים הדקות (וראיתי שאני לא אצליח לסיים תוך שלושים דקות) החלטתי שאני אסיים את הסיבוב של ה-15. וסיימתי חצי אימון ב 23:48 דקות.

מעניין לראות בלוח התוצאות שהמקום הראשון עשתה RX תוך 11:22 דקות, רוב האנשים אפילו במקומות הראשונים היו בסביבות עשרים הדקות. הייתה מישהי עקשנית במיוחד מקריית גת שסיימה את האימון RX תוך שעה וחמש דקות(!), אבל היא יוצא הדופן. הסקיילד היו כמה שעשו בסביבות רבע השעה, אבל הרוב היו בין עשרים לשלושים דקות. ואני מעריכה מאוד את כולם, כי אני לא הצלחתי לסיים את האימון הזה! ואני לא היחידה. מתוך 220 נשים שנרשמו לתחרות, יש 13 שלא עשו אף אימון. זה לא מסתדר לי עם שאר הנתונים – המקום האחרון באימון הראשון היה 203, וזה המקום של כל מי שלא עשתה את האימון. כך שיש 207 נשים שהתחרו. מתוכן 202 נשים עשו את האימון הראשון, 183 את השני, 175 את השלישי, 165 את הרביעי, 152 את החמישי.

ב"עשו" אני מתכוונת עשו וצילמו והעלו ליוטיוב, או עשו בפני שופט. במובן הזה, אני לא נחשב. אני גם השנה לא אחשב, למרות שאני מתכוונת לנסות לעשות את אימוני האופן. אולי שנה הבאה אני אוכל לפחות להצליח לעשות את כל האימונים סקיילד. ואולי עוד שנתיים אני ארשם ואתחרה. או אפילו עוד שנה – נחייה ונראה…

 

 

להשאיר תגובה

