תוכניות לחודש הקרוב ואחריו

מבחינת GTG, אני מתכננת לעשות שכיבות סמיכה, מתח ב-PULL UP, ופרס. אני מתחילה משלוש שכיבות סמיכה בסט ומשני מתח, ומפרס בודד במשקל של עשר קילוגרם בכל יד. אני מתכננת להעלות לשני פרס ואז שלוש בשבועות הקרובים, לעשות הפסקה מפרס בשבוע הדלוד, ולחזור על זה גם בשלושת החודשים אחרי זה, אבל כבר לכל יד בנפרד, 12.5, 15, 17.5 קילוגרם.

אני לא יודעת כמה אני אתקדם בשכיבות הסמיכה והמתח, אני אתקדם כמה שיצא ועד שאני ארגיש שכדאי להפסיק עם הGTG ולעבור לסבולת. או עד שיהיה לי יותר מידי דברים ב-GTG ואני אחליט לרוקן כמה סלוטים כדי לפנות מקום לדברים אחרים, ולעבוד על זה באימוני הסבולת.

מבחינת גמישות כבר השתפרתי מאוד ואני יכולה לשים את כפות הידיים על ברצפה במלואן כשהברכיים שלי ישרות לחלוטין. זה עדיין מעט מידי ואני רוצה להיות מסוגלת לגעת עם הראש בברכיים, ואולי גם יותר מזה. זה יאפשר לי T2B עם רגליים ישרות, ויאפשר לי לעשות את זה בצורה יפה, וגם בקלות רבה יותר. חוץ מזה אני מקווה שזה יספיק לי בשביל לישר את הרגל בפיסטול. זה חופף במידה רבה לללמידה להתכופף מהמותן, מהאגן, בגב ישר. וגם לזה אני מתכוונת להגיע

בתכנונים לאחר כך אני אוכל לעבוד על גמישות שתאפשר לי ליישר את הגב בפיסטול ולהעמיק את הסקוואט שלי. אחר כך על גמישות בחלק של הירכיים בשפגאט שבו רגל אחת מקדימה והשנייה מאחורה. מעשית, אני חושבת על המתיחה הזו:

metihotm

גם אחרי זה יש לי עוד המון מה לשפר מבחינת גמישות, אבל אני לא מתכננת את זה קדימה. כשנגע לגשר נחצה אותו, ומי יודע אילו עוד תרגילים אני ארצה ללמוד עד אז, ואילו דרישות מינימום מבחינת גמישות הם יעמידו לי?

התוכניות האלו מצביעות על כך שאני מתכוונת להחזיר באיזשהי נקודה את הפיסטול, ולעבוד על בהונות למתח (T2B). אני גם מתכננת להוסיף משקל לפיסטול – זה יהיה מעניין! אבל אני לא הולכת להוסיף משקל כל עוד אני לא בטוחה מספיק בטכניקה שלי…

יכול להיות שאחרי כל זה ייגמרו לי הדברים ל-GTG ואם אני לא אחזיר אותם, אולי אני אתאמן על דברים אחרים. למשל, על קטלבל סווינג ביד אחת, על דאבל סנאץ' או קטלבל סנאץ', על שמירת שיווי משקל בעמידת ידיים, על שכיבות סמיכה בעמידת ידיים, על דיפים.

מבחינת התכנון שלי כרגע, הגובה של המתח בבית כרגע מאפשר להתאמן על מתח חזה-למתח, שזה משהו שאני בהחלט רוצה לעשות. חוץ מזה אני רוצה ללמוד לעשות שכיבות סמיכה (או כפיפות מרפקים) בעמידת ידיים, ודרך הגיונית לעשות את זה היא להעלות את הרגליים גבוה יותר כל פעם, מה שגם מתאים מאוד ל-GTG. גם אוברהאד סקוואט בתכנון – אחרי שאסיים עם הפרס. זה דורש מיומנות שונה לחלוטין ממה שיש לי. ואם מדברים על אוברהאד – גם צעדי ענק עם משקל מעל הראש זה משהו שיכול מעניין לעשות, אם כי אני לא בטוחה ש-GTG זה השיטה לזה. גם קפיצה לגובה יכולה להיות מעניינת. כאשר הגובה נקבע על ידי גבוה הגדר שמחוץ לבית. אומרים שקלטלבל סווינג עוזר לזה. וזה יכול להיות מעניין ומועיל.

איך שכחתי את האפשרות להוסיף משקל למתח? זה גם תרגיל כוח, ויש לי עוד המון מקום לשיפור – כמעט לא עבדתי עליו.

בסך הכל, רשימת התרגילים היא ארוכה מאוד. יש לי תוכניות די מפורטות שלושה חודשים קדימה, ותוכניות מעורפלות אבל ממשיות לחצי שנה קדימה לפחות, וכנראה הרבה יותר. אם כי באיזשהי נקודה, כנראה בספורטהולדת הבא, אני מתכננת לקנות עוד איזה 20 קילו (בארבע צלחות של 5 קילו כל אחת), מה שיאפשר לי להעלות משמעותית את המשקלים, ולהחתזק.

עכשיו נעבור לאימונים – פה הכל פשוט וקל. יש המון המון אפשרויות, לבחור מה שמתאים למצב הרוח, ל-GTG הנוכחי, לרמה הנוכחית שלי, ולעשות. הקרוספיט אופן בפתח, ויש לי לא מעט אימוני אופן משנים קודמות לבחור מביניהם. האימון של הטראסטרים ובארפיז יכול להתאים, אם כי אני לא בטוחה שאעמוד בנפח הזה במשקל הזה. אבל לפחות זה אימון שאני יכולה לעשות, לפחות בגרסא הקיילד, ומעניין לנסות. הוא גם משתלב לא רע עם ה-GTG. אפשר גם לעשות סינדי עם שכיבות סמיכה צרות ומתח ב-PULL UP. יש גם את האימון מהאופן עם צעדי הענק, ויש עוד המון אימוני קרוספיט שאני רוצה לעשות. טאבים על גבי טאבים על גבי טאבים. אם יש לי מצב רוח קרוספיטי אפשר לעשות אחד מהם. אם לא, ללכת על אימון בסגנון אימוני כוח או סבולת סטנדרטיים – חמישה סטים מקסימליים של מתח או שכיבות סמיכה (או כל תרגיל אחר שאני מתאמנת עליו), אימון כוח של 5X5 או 3X5 או אפילו 1X5 במשהו. למשל בפרס, או אוברהאד סקווט. אימון של עשרה סטים של 4 או 3 בצ'ין אפס. אימון של מתח בדקה שניים בשנייה. אימון של EMOM. יש עוד המון…

בסך הכל, יש לי תוכניות לארבעה חודשים קדימה, בסופם אני מקווה שיהיה לי 3RM של 17.5 קילו בכל יד בפרס. כמו כן אני מקווה לשפר את הסבולת שלי בשכיבות סמיכה ומתח, בטכניקה נכונה ובגרסאת ה- PULL UP, בלי להזניח את המקסימום חזרות ברצף שאני יכולה לעשות. אני לא שמה מספר מטרה כי אין לי כזה, וכי אני הולכת לפי ההרגשה שלי. כמו כן אני רוצה לשפר את הגמישות שלי, ובתקווה מספיק בשביל לעשות T2B כראוי ופיסטול ברגל ישרה, בשתי הרגליים.

אם אני אספיק אני מתכננת להוסיף פיסטול ו-T2B ל-GTG שלי, לעבוד על שכיבות סמיכה עם רגליים בהגבהה, על מתח חזה למתח, על מתח עם משקל, על פיסטול עם משקל, ויש לי עוד רשימה ארוכה של תרגילי כוח שמחכים לשעתם.

הנה, מטרות לעוד שלושה חודשים. מטרה מספרית אחת, רק כי התכנון כל כך נוח. אם הקצב לא יהיה נוח, אני כמובן אשנה אותו. בסך הכל, המטרות נוגעות יותר לדרך ופחות לתוצאה. שונה כל כך מהניסיונות האחרים שלי להציב לעצמי מטרות. אלו לא מטרות, זה האזימוט, השביל שבחרתי לזמן הקרוב.

האם התכנונים שליי יתגשמו? נחיה ונראה…

להשאיר תגובה

