על מוט משקולות ומשקולות יד

אז משקולות היד שלי הגיעו. והלכתי להסתכל שוב על אימוני האופן ועל סרטוני ההדרכה באתר הראשי (ומשם הגעתי ליוטיוב –  וטוב שכך.  קל בהרבה למצוא סרטון ביוטיוב. לא נוח לחפש סרטונים באתר הראשי). ואחרי כמה זמן קלטתי כמה לא פונקציאונלי מוט הרמת המשקולות. או ליתר דיוק, שכמה תנועות לא פונקציאונליות בעליל מתבררות כלא פונקציאונליות רק כשהן מבוצעות עם מוט. עם משקולות יד הן דווקא בסדר גמור.

את סרטון ההדרכה לתארסטר אפשר למצוא פה. ואפשר לראות את מנח הידיים המוזר הזה. אפשר למצוא אותו בת'ארסטר, בפרונט סקוואט, בקלין לגרסאותיו. אתם יודעים איפה לא תמצאו אותו? מחוץ למסגרת של אימון.

זה נכון במידה רבה לכל התרגילים עם מוט הרמת המשקולות. כשמרימים קופסא מהרצפה זה בדרך כלל יהיה מהצדדים, ומנח הידיים לא יהיה דומה לזה שבדדליפט של מוט אולימיפי. אבל מרימים בן אדם? אז מנח הידיים יהיה דומה.

הפער בין התרגיל למצבים במציאות גדול במיוחד במקרים האלו. כמו גם הפער בין התרגיל עם מוט לעומת התרגיל עם משקולות יד. הת'ארסטר מבחינתי נכנס מייד לרשימת התרגילים המסוכנים שאין לי סיבה הגיונית לבצע. גם קלין היה שם. מה שלא מפתיע, למי שמכיר קרוספיט, זה המספר הגדול של התרגילים מהאופן שהגישה הזו שלי פסלה.

לעומת זאת, אותם תרגילים עם משקולות יש נראים הגיוניים מאוד. טכניקה הרבה פחות מסובכת, לא דורשת גמישות שגם ככה אין לי, לא יוצרת סכנת פציעה, ואם אני אחליט לזרוק את המשקולות כי כבד לי מידי, הן יפלו מימני ומשמאלי, ולא על הראש שלי. מפתיע איזה הבדל יוצר שינוי קטן כל כך…

לפני כמה חודשים כתבתי פוסט על אימוני האופן, ואחרי סינון מסיבי לא נשארו כמעט אימונים שאני רוצה לעשות כמו שהם. זה אומנם לא השתנה, אבל כעת עם שינוי מינורי שבעיניי לא משנה את מהות האימון, אני יכולה לבצע את רובם.

אני עדיין לא יכולה לעמוד במשקלים הנדרשים לא רק RX אלא לפעמים גם SCALED, שלא לדבר על הניקוד הנמוך שאני אקבל בבערך כל אימון… אבל לו הייתי כותבת עכשיו פוסט סיכום על הקרוספיט אופן, הנימה שלי הייתה שונה מאוד.

כמובן, זה לא באמת משפיע על הקרוספיט אופן עצמו. ההנפות האולימפיות עדיין דורשות טכניקה, והרבה ממנה. הן עדיין מסוכנות. והחלק המשעשע, שעכשיו אני מוצאת משמעותית פחות הצדקה להשתמש בהן – בשביל מה, כשהאלטרנטיבה עם משקולות יד טובה משמעותית?

חוץ מזה, מעניין מאוד לראות את הנתונים שמופיעים במאמר הזה – אנשים יכולים להרים, לדחוק וכו' משמעותית פחות משקל כשהם משתמשים במשקולות יד, מאשר כשהם משתמשים במוט. מה זה אומר על השימושיות של הכוח הזה במציאות?

 

להשאיר תגובה

