סוד הקסם של הקרוספיט אופן

לא מזמן חזרתי שוב לאימוני הקרוספיט אופן. שוטטתי ומצאתי דרכים יצירתיות להתאים את האימונים ליכולות ולציוד שלי. ואז שאלתי את עצמי – למה אני עושה את זה? ומצאתי כמה תשובות שכבר היו לי, ותשובה אחת חדשה. והרגשתי שפיצחתי את סוד הקסם של הקרוספיט אופן, ולמה אני חוזרת אליו שוב ושוב.

הקרוספיט אופן מגניב ממש. אני חוזרת שוב ושוב לקרוספיט אופן כי אין אלטנרטיבה – אין שום אירוע אחר בסגנון. וזה מגוחך ממש, כי האינטרנט כבר קיים המון זמן, אז למה כמעט אף אחד לא משתמש בו? פרסום אימונים באינטרנט, למשל, מקובל מאוד בקרוספיט. בהשראת האתר הראשי. אבל לא ראיתי את זה בשום ספורט אחר. אפילו לא קצת. למה? בחלק מהם זה אפשרי.

באותה צורה, לא ראיתי תחרויות אינטרנטיות. למשל, מרוץ של שנערך באותו תאריך בערים שונות בארץ (שלא לומר, בעולם), והתוצאות מועלות לאתר אחד. למה? מה יכול להיות יותר פשוט מזה? יש לא מעט קבוצות של כושר קרבי בארץ. הן היו יכולות לארגן להן יום ובו יש יום משותף בו כולן עושות משהו בסגנון מרפי – נניח ריצה של קילומטר וחצי, מאה שכיבות סמיכה, מאתיים כפיפות בטן, שלוש מאות סקוואטים (הם עושים שם סקווטים? אם לא, אפשר להחליף בצעדי ענק למשל), ואז עוד קילומטר וחצי ריצה. אפשר להוסיף משקל שצריך לסחוב, למשל, או לעשות את זה קבוצתי. אבל אין.

אז זה הקסם של האופן – האפשרות להתחרות אינטרנטית. זה מגניב נורא! וזה חלק גדול מאוד מהקסם. ואני חוזרת לשם שוב ושוב, כי אני לא מכירה אף אלטרנטיבה אחרת. כי קרוספיט המציאו ויצרו משהו מדהים ממש, ואף אחד אחר לא השתמש ברעיון הגאוני שלהם, לצערי.

כמובן, זה לא הכל. יש את הייחודיות הברורה מאליה של הקרוספיט אופן. זה שזו תחרות פתוחה שכל אחד יכול לשתתף בה בעלות הרשמה נמוכה (כנראה יותר נמוכה מהרשמה למירוץ התחרותי של 10 ק"מ שיש בעיר שלי). שאפשר לעשות את זה בבית. זה ברור שזה חלק מהקסם של האופן. יש בו את  הדברים שאני אוהבת בקרוספיט – כושר פונקציאונלי, ואימונים של אחד יכול לעשות. זה גם הטענות שיש לי כלפי קרוספיט – שהכושר שלהם לא מספיק פונקציאונלי, שהאימונים דרושים ציוד וטכניקה שלא כל אחד יכול לעשות. אבל זה עדיין הכי טוב שיש כרגע.

כמובן, הם לא חייבים לי כלום. הקרוספיט קיים כמו שהוא הומצא על ידי ממציאו, וזה קרוספיט. הוא היה רעידת אדמה בעולם הכושר, והרבה דברים חדשים וטובים נבטו משם, וצמחו. לצערי, רובם צמחו בארצות הברית, ולא התפשטו ברחבי העולם. מצד שני, המטריה של קרוספיט היא מאוד מכלילה, והבוקסים השונים מציעים גרסאות מגוונות של קרוספיט, חלק מהן מוצלחות מאוד וכוללות בדיוק את מה שאני רוצה לראות בקרוספיט.

ועדיין, מה שאני רוצה לראות בקרוספיט – קרוב, מאוד קרוב למה שכבר יש. ואם אי פעם אחליט לפתוח בוקס קרוספיט, אני אוכל ליצור תוכנית משלי שתהיה תוכנית הקרוספיט האידיאלית שלי, ועדיין לקרוא לה קרוספיט. כמו שעשו רבים וטובים. וזה אחד מהדברים שאני ממש אוהבת בקרוספיט.

ולכן אני בודקת מה האימון היומי באתר הראשי ובאתר של בוקס הקרוספיט בעיר שלי. ולכן אני חוזרת לאתר של קרוספיט אופן, ומסתכלת על האימונים שם. ולכן אני מחפשת תחליפים למה שיש, ומבקרת בלב שלי את זה שקרוספיט הפך ליותר מבוסס בוקסים מאשר מבוסס אנשים שמתאמנים בגראז' שלהם, ואת השטויות המסחריות שהם מידי פעם מנפיצים. אבל חוזרת, שוב חוזרת. וכבר מצאתי תחליפים בערך להכל, גם אם חלקם מאולצים ממש.

וכנראה בסוף פברואר יתחיל הקרוספיט אופן. אני לא ארשם לשם רשמית, לא השנה. ואפילו בגרסא ה-SCALED יהיה לי קשה לבצע חלק מהאימונים. ויהיה חסר לי ציוד, ויהיה חסר לי כוח, ותהיינה תנועות שאני לא יכולה לבצע. אבל אני אעשה כמיטב יכולתי, ולמרות שאני לא אצלם את עצמי ואעלה את הוידיאו ליוטיוב, אני בדרכי אשתתף בקרוספיט אופן.

ומי יודע, אולי בשנה הבאה אני אוכל לבצע את כל האימונים, לפחות SCALED?

ובינתיים, אני מסתכלת על האימונים ורושמת לי במה אני צריכה רוצה להשתפר. חוץ מבמתח. ורואה שבהמון. אולי רשימה נפרדת, של מטרות לבטווח הבינוני, לשלושה חודשים-חצי שנה קדימה?

להשאיר תגובה

