המדריך המלא לאחריות אישית בספורט

טוב, המדריך הזה לא באמת מלא. השם הזה הוא בהשראת שני מדריכים שיש בבלוג "בכושר", ולא התאפקתי ובחרתי בכותרת הזאת.

בתור מי שמתאמנת לבד, כל האחריות היא עליי. לפי התפיסה שלי, האחריות תישאר עליי גם אם אני אחליט להתאמן בבוקס בעיר שלי. כי רק אני יכולה לבחור לתת למישהו חלק מהאחריות, ומכיוון שזו הבחירה שלי זו גם האחריות שלי.

קראתי לא מעט מידע על ספורט וכושר גופני. חלק על מנגנונים פזיולוגיים, הרבה תוכניות אימונים, הרבה על העקרונות שלהן ואיך לבנות אותן. וקראתי לא מעט הרהורים מסביב. על איך למנוע פציעות. האשמות של קרוספיט בכך שהוא מסוכן, טענות נגד, וגם כמה מאמרים מורכבים יותר שמראים גווני ביניים. הרבה על פציעות בהרמת משקולות. זה היה דומה מאוד למה שכתבו על קרוספיט, חוץ מזה שאין האשמות ספציפיות. קראתי גם על ריצה, על הסכנות שבריצה "כרונית", על מניעת פציעות בריצה. על תנועתיות, על אחריות אישית מסוגים שונים.

יש לי לא מעט מה להגיד על זה. הרעיון לסדרת הפוסטים הזו נולד כשחשבתי על איך אכתוב את המדריך המלא לשימוש בתוכניות אימונים מהאינטרנט. חשבתי גם לכתוב מדריך לכתיבת תוכנית כזו, ואולי אפילו כתיבה של תוכנית כזו בעצמי, אבל החלטתי לדחות את זה לעתיד. תכננתי את המדריך לשימוש בתוכנית אימונים, וראיתי שהמדריך הזה נחוץ בתור הקדמה. כל אימון בהתבסס על תוכנית אימונים מהאינטרנט מתבסס על אחריות אישית. ולדעתי, כל אימון מתבסס על אחריות אישית, נקודה.

אז אני מתכננת לכתוב סדרת פוסטים בנושא הזה, ולגעת בנושאים השונים שקשורים לנושא. אני אקשר אליהם מפה ואולי אצור טאב נפרד בשבילם (כשהם יכתבו, כמובן).

בינתיים ארשום לעצמי רשימת נושאים ראויים לפוסטים:

  • למה אחריות אישית היא הבסיס לכל אימון לדעתי (אחריות כקונספט, השלכות במציאות, החולים הנוחים מתים, בחירה חופשית ומודעת)
  • דע את עצמך – למה אין ברירה חוץ מלקחת אחריות, ולמה זה משתלם
  •  סביבה וסגנון – השפעת מקום האימונים, הסביבה, המדריך/מאמן, הפעילות והאופי שלה ואיך לקחת אותה בחשבון
  • תת סעיף או דוגמא של הרעיון הקודם – להשאיר את האגו בחוץ, ולמה אומרים את זה בהרמת משקולות אבל לא ביוגה.
  • עלות תועלת בפציעות ומניעתן, בחירה חופשית ואחריות אישית

זהו, אלו הרעיונות שיש לי כרגע. אני בטוחה שיצוצו לי עוד עם הזמן. אולי אני אתחיל במקביל את סדרות הפוסטים האחרות. הכי קל להתחיל בפוסט הראשון בסדרת הפוסטים האחרונה, שבכלל לא בטוח שתצא לפועל אי פעם – איך לא לכתוב תוכנית אימונים באינטרנט. רשימת השגיאות הנפוצות. שזו גם רשימת סינון והוראות שימוש לתוכניות אימונים מהאינטרנט.

להשאיר תגובה

