אימון ולא אימון יומי 30/10/16-05/11/16

שבוע שני במחזור האימונים!

השבוע היה בסימן GTG. אימוני המתח לא הפריעו לGTG רבים ומגוונים למלא את השבוע באימונים ובשרירים תפוסים.

ביום ראשון עשיתי אימון מתח. בו הצלחתי 7 סטים של 3 מתח, ועוד 3 של 2. קפיצה של 2 סטים של 3 במקום 2 מהאימון הקודם. 3 דקות מנוחה בין הסטים, כרגיל.

בנוסף לכך עשיתי GTG פיסטולים – 9 סטים של 5 פיסטולים בכל רגל, במהלך היום. וזו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי גם את רגל ימין! אני מתקרבת לאיזון הנכסף בין הרגליים.

ביום שני עשיתי GTG שכיבות סמיכה, עשיתי 12 סטים של 5 שכיבות סמיכה. סה"כ 60 שכיבות סמיכה.

ביום שלישי עשיתי שוב מתח. הפעם הצלחתי רק 6 סטים של 3 מתח, את ארבעת הנותרים השלמתי עם 2 מתח כל פעם.

ב-GTG פיסטולים החלטתי להמשיך בינתיים עם 5 פיסטולים כל רגל לסט, כי נתפסו לי השרירים אחרי הפיסטולים בפעם הקודמת. עשיתי 14 סטים!

עשיתי גם GTG שכיבות סמיכה. גם משכיבות הסמיכה נתפסים לי השרירים, ובאופן קבוע! וזה מעצבן! החלטתי לתקן את המצב הזה. מהמתח השרירים שלי לא נתפסים, ואם הם נתפסים אז מש קצת, ברמה שזה לא מפריע לי, ואפילו נעים. וזה בגלל שאני מתאמנת על מתח באופן קבוע ורצוף. לעומת זאת, שכיבות סמיכה התחלתי לא מזמן ורק יומיים בשבוע. אז החלטתי לעשות GTG קליל יותר בימים בהם אני עושה מתח. ועשיתי 12 סטים של 2 שכיבות סמיכה רחבות כל פעם, וזה היה קליל בהחלט.

ביום רביעי עשיתי GTG שכיבות סמיכה. נראה שהשיטה למניעת שרירים תפוסים עובדת, אבל מקטינה את המקסימום שלי באימונים. עשיתי 12 סטים של 5 שכיבות סמיכה – כמו בפעם הקודמת. וגם זה כי הלכתי לישון מאוחר משתכננתי.

רציתי לעשות אותו הדבר עם הפיסטולים, אבל עשיתי רק חמש פיסטולים בכל רגל במהלך היום – השרירים היו תפוסים. ומה שראוי לציון, הם יו תפוסים לא רק בירכיים בצד החיצוני, אלא גם במגוון מקומות אחרים. אני לא בטוחה ששיטת ה-GTG כדי למנוע התפסויות שרירים תעבוד לי בפיסטולים. אולי כדאי להוריד ווליום ובאמת לעשות GTG 5 ימים בשבוע? אחשוב על זה, ואולי אנסה שבוע הבא. ואולי עדיין לא – כל הניסויים האלו לוקחים זמן. אולי אחרי כמה זמן הגוף שלי יתרגל לזה שהוא הולך לעשות פיסטולים, והרבה, והשרירים יפסיקו להתפס, כמו במתח…

ביום חמישי שוב עשיתי מתח. קצת דאגתי בגלל שלא באמת נחתי אתמול, אבל הלך בסדר גמור. 7 סטים של 3, שלושת הנותרים של 2. כמו ביום ראשון.

כמו כן עשיתי GTG של פיסטולים ושל שכיבות סמיכה. ביחד. עשרה סטים משל אחד, 6 פיסטולים בכל רגל (אחד בימין, אחד בשמאל, וכו') ו-2 שכיבות סמיכה בכל סט. נראה ששיטת ה-GTG החדשה עובדת, לפחות ביום שישי השרירים שלי לא היו תפוסים. מכיוון שהשיטה עובדת כנראה אמשיך איתה שבוע הבא.

נזכרתי במה שמישהי אמרה לי פעם, בנסיבות קצת דומות. שאומנם השרירים שלי יתעייפו יותר והתוצאות באימונים לא תהיינה מקסימליות, אבל השרירים יתחזקו בזמן המנוחה, והתוצאות שלי ישתפרו.

זה רלוונטי, כי זה שאני עושה GTG למיניהם במקום ימי מנוחה של ממש כנראה מקטין את הביצועים שלי, והם לא אופטימליים. מהצד השני, אני לא בתחרות, אלו אימונים. והמטרה היא להתאמן, לא להגיע לתוצאות מקסימליות ואופטימליות כל אימון.

אני מרגישה שימים בהם ה-GTG שלי מלכתחילה בה בסטים סאב מקסימליים עוזר לי להתרגל ולתרגל את הקונספט של דלוד ושל אימונים שהם סאב מקסימליים בכוונת תחילה. וזו גם נקודה לטובתם. בנוסף לזה שממש בא לי להתאמן כל יום כרגע.

אפשר לאזן את העמס בכך שבשובע הדלוד אני לא אעשה אימוני מתח-פיסטול-שכיבות סמיכה בכלל, ואתחיל לתרגל משהו אחר. קטלבל סווינג, גובלט סקוואט שניסיתי לשלב בתור תרגיל משני לפיסטולים, כמו שכיבות הסמיכה עם המתח. אולי אעשה "קארן" או אימוני קרוספיט אחרים. למשל, את זה שכולל שכיבות בטן עמוקות וכפיפות גו. אפשר לנסות ללמוד לעשות טורקיש גט אפ (למרות שממש לא בא לי – מסובך מידיי). אפשר לעשות עמידת ידיים. או בהונות-למתח. יש הרבה תרגילים בעולם…

השבוע הזה גם היה עשיר במיוחד במתיחות והקדשת תשומת לב לגמישות ותנועתיות. כנראה בגלל שאני חושבת הרבה על הרמת משקולות, ובגלל הפיסטול, שמעורר בי רצון לעשותו עם רגל ישרה, מה שדורש יותר גמישות משיש לי כרגע.

להשאיר תגובה

