אימון ולא אימון יומי 23/10/16-29/10/16

שבוע ראשון במחזור האימונים.

מחזור האימונים הנוכחי מוקדש לעבודה על הסבולת שלי במתח. כלומר, עבודה במספר סטים במקום רק בסט אחד עד לכשל. האימונים שיש בסגנון הזה דומים. בחרתי כמה מהם, והחלטתי לנסותם.

הרצון לשפר את הסבולת שלי גרם לי לעבור לאימוני מתח, אולם בשאר התרגילים אני שואפת להשאר, ובינתיים נשארת, בתחום של לא-אימון. רציתי לנסות מחזור אימונים שמוקדש לסיבולת, נראה מה יצא מזה…

את האימון הראשון עשית ביום ראשון. מהותו – ארבעה סטים מקסימליים. הרעיון הוא לחזור על האימון הזה כמה פעמים בשבוע (אפילו כל יום), וכל פעם להגדיל את מספר עליות מתח שנעשו סה"כ. אני עשיתי 6-3-2-2 (עם מנוחה של שלוש דקות בין הסטים).  האמת? מאכזב. כמות המתח שלי נופלת ממש מהר. ולא הרגשתי שאני באמת מתאמצת והשרירים שלי מקבלים סטימולציה מספקת. פשוט לא יכולתי לעשות עוד מתח, וזהו. לכן החלטתי לא להשתמש יותר באימון הזה, וללכת על אימונים אחרים.

כמו כן ביום ראשון עשיתי פיסטולים. ארבע עשרה סטים של 3 פיסטולים בסט, סה"כ 42 פיסטולים בכל רגל.

ביום שני רציתי להתאמן גם כן, והחלטתי להתחיל להתאמן על שכיבות סמיכה. רחבות, כי צרות דורשות יותר טכניקה, וכן משתמשים בהן יותר בשרירי הזרוע שמשתמשים בהם גם במתח, וכי הן קלות לי יותר. אולי אחר כך אעבור לשכיבות סמיכה קלאסיות, צרות, או שאשר ככה. אחי הקטן מעדיף אותן, וזו עוד סיבה לטובתן.

הצמדתי את שכיבות הסמיככה לגובלט סקוואט, כמו שעשית בשבוע הקודם, ועשיתי שישה סטים של שלוש שכיבות סמיכה ושל שבעה גובלט סקוואטים.

ביום שלישי החלטתי לנסות עוד אימון סיבולת. מהותו, לעשות עשרה סטים של חצי מכמות המקסימלית של מתח שאני יכולה לעשות ברצף. כלומר, עשרה סטים של שלוש, במקרה שלי. מה גם שאחת הסיבות שבחרתי באימון ליום ראשון היא כדי לוודא שהמקסימום שלי הוא אכן 6, וכעת אני יודעת את זה בוודאות. באתר בו קראתי את ההצעה לא נאמר כמה זמן נחים בין הסטים, אז החלטתי שזמן המנוחה יהיה שלוש דקות.

לא הצלחתי לעשות את האימון ככתוב, מה שלא הפתיע אותי. הרי בחרתי אותו כי הוא מאמן סיבולת, וזה בדיוק מה שיש לי בעיה בו… הצלחתי ארבעה סטים של 3, ובשאר השישה עשיתי רק 2 מתח כל פעם. היופי באימון הזה הוא שיש לאן להתקדם, ואיך. קודם להתקדם עד שאוכל לעשות את כל עשרת הסטים כנדרש, ואז להתקדם כמו שמתואר באתר ממנו לקחתי את האימון – להגדיל את כמות המתח בסט עד שאוכל לעשות 6 מתח בכל סט. לפי טענת האתר, אז אוכל לעשות 12 מתח. נחייה ונראה…

עשיתי גם GTG פיסטולים ושכיבות סמיכה. 8 סטים של 4 פיסטולים ושלוש שכיבות סמיכה, סך הכל 32 פיסטולים בכל רגל ו-24 שכיבות סמיכה.

ביום רביעי שוב עשיתי GTG שכיבות סמיכה. זה יהיה לא-אימון הרבה יות רציניץ 15 סטים של ארבע שכיבות סמיכה כל פעם, סה"כ עשיתי 60 שכיבות סמיכה, והשרירים שלי לחלוטין הרגישו את זה והיו תפוסים ביום המחרת. בעיקר שרירי החזה שעובדים הרבה בשכיבות סמיכה בהן מנח הידיים רחב.

ביום חמישי עשיתי שוב את האימון של עשרת הסטים של 50% מהמקסימום, והפעם עשיתי כבר חמישה סטים של 3 (ועוד חמישה של 2). התקדמות! זה מה שאני אוהבת באימון הזה. הוא קשה החל מהאמצע שלו, והוא מאמן את הסיבולת. בהקשר הזה סיבולת היא היכולת לעשות מקסימום מתח בפרק זמן קצר, נניח עשר דקות או חצי שעה…

רציתי לעשות גם פיסטולים, ועשיתי שני סטים של חמישה פיסטולים. הרגשתי את ירך שמאל, והחלטתי לא להמשיך. החלטתי גם לא לעשות גובלט סקוואטים בימים בין הפיסטולים, כי השרירים לא מספיקים לנוח מספיק…

זה היה שבוע אימונים מצויין!

להשאיר תגובה

