תכניות לעתיד

החלטתי לכלול את כל השבוע, כולל הסופ"ש, בתור מסגרת לאימון. גם בשביל הנוחות, וגם כי זה באמת ככה. התכנון הוא שבועי, לרוב שלושה ימי אימונים עם יומיים מנוחה בסופש. אני מתכננת בקרוב לעבור למסגרת של אימונים במקום לא אימונים. נראה שסיימתי עם החלק של כוח במתח, ואני עוברת להיפוטרופיה. שם אשאר כל עוד אעשה בין 6 ל-12 מתח. מה שיותר חשוב, אני לא מצליחה להתאושש עד למחרת, ונראה שההתקדמות שלי פחות טובה. זה הזמן לנסות משהו אחר.

אחד הדברים שניסיתי זה מתח עם משקל, וזה דווקא מוצלח מאוד. אבל זה משפר את היכות לעשות הרב המתח בצורה עקיפה מאוד. למרות שזה מגניב ומאפשר לעשות GTG. זה גם דורש עוד יותר זמן התאוששות. כבר הבנתי מהניסיון הממש מועט שלי בנושא למה באחד האתרים כתוב שאם האימונים הם רק מתח עם משקל אז עושים שני אימונים בשבוע, מקסימום שלוש. אני לא אספיק להתאושש משלוש כרגע.

מה שלא באמת משנה, כי אני לא מתכננת להתמקד במשקל במחזור האימונים הקרוב. אחרי שבוע הדלוד הקרוב (שבו כנראה אתמקד ב- PULL UP GTG  ואולי בדברים שהם בכלל לא מתח) אני אתחיל מחזור אימונים (קרי: שלושה שבועות, ואולי שבוע הדלוד שאחר כך) באינטנסיביות. זה אומר שאני אלך על אימונים בהם עושים הרבה מתח באימון. למשל עשרה סטים של חצי ממספר המתח המקסימלי שלי. ארבעה סטים מקסימליים. לנסות לעשות את מקסימום המתח שלי כפול חמש במספר סטים מינימלי. כמות מסויימת של מתח לדקה במשך עשר דקות. דברים כאלו. דברים שהם כבר אימונים של ממש.

אני לא חובבת גדולה של אימונים, ולא נהנתי כשעשיתי דברים בסגנון ממש בהתחלה (למרות שכשעשיתי משהו בסגנון אחר כך זה לא היה כזה נורא). אבל אני רוצה להשתפר במתח. לפחות עד היכולת לעשות 10 מתח רצוף. אחר כך אפשר לעבור לדברים אחרים – להוסיף משקל, לעשות PULL UP, לעשות PULL UP באחיזה רחבה, שמפעילה שרירים אחרים.

אולי לעבור לאימונים בסגנון קרוספיטי, שהופכים ריאליים יותר עם יכולת לעשות מתח. אולי אפילו להקדיש מחזור אימונים לשכיבות סמיכה.

חוץ מזה, יש לי פיסטולים לעשות – שזה מגניב נורא. וגם אותם מומלץ לעשות בכמות שגדולה מבודדים. ויש לי קטלבל חדשה שלא עשיתי איתה כמעט כלום.

באופן כללי, המון תוכניות. ויש לי מטרות לטווח הרחוק – להצליח לעשות יותר מתח מאחי עד עוד כמה שנים. להצליח עוד שלוש שנים לעשות את האתגר של STRONGFIRST – לעשות פיסטול עם הקלטבל שלי, מתח איתה, ו-PRESS איתה. בשתי הרגליים ובשתי הידיים (בניגוד לאתגר המקורי). הקלטבל שוקלת 16 ק"ג. כרגע אני מצליחה לעשות מתח עם 5 ק"ג, ולא ניסיתי בכלל לעשות פיסטול עם משקל.

כי הפיסטולים שלי עקומים מידיי, ואני צריכה עוד המון ביטחון בזה שאני לא אאבד שיווי משקל. וזה קורה לי. בדיוק בשביל דברים כאלו יש GTG – כדי לא רק לאמן את הכוח, אלא לתרגל לעשות את התרגיל נכון. הטכניקה שלי רחוקה מאוד משלמות, והדרך להשיג את השלמות הזו היא על ידי תרגול תרגול ותרגול. וGTG מאפשר לעשות את התרגיל מספר מקסימלי של פעמים.

חוץ מזה אני רוצה מתישהו לעשות דיפ כהלכתו, עליית כוח (אמאלה! אני אפילו לא קרובה לשם), את הבנצ'מרקים בקרוספיט שכוללים רק משקל גוף (ורובם כוללים כמויות של 100-150 מתח בחצי שעה). וזה בלי להזכיר את כל תרגילי הכוח שבשבילם בעצם נקנתה הקטלבל. ושכיבות סמיכה. הן הרבה פחות מגניבות ממתח, ובקצב הזה הן תגבלנה אותי באימוני קרוספיט יותר מהמתח. אולי אני אעשה סינדי ואראה…

בקיצור, אני במצב בו יש לי יותר תוכניות מהאפשרות לממש אותן. כי לגוף יש גבולות משלו, וזמן התאוששות. וכל עוד אני בטווח של הכוח ולא של הסבולת, זה לא משהו לשחק איתו.

אז התוכניות שלי לעתיד הקרוב – השבוע הבא הוא שבוע דלוד. הוא יכלול נראה שלושה ימי PULL UP, אבל התוכניות שלי לא מוצקות ובהחלט יכולות להשתנות למשהו שיכלול שכיבות סמיכה, או כל דבר אחר.

הדלוד כנראה יכלול את הפיסטולים. במקומם יהיה גובלט סקוואט או דדליפט.

אחר כך מחזור אימונים שעובד על האינטנסיביות בשכיבות סמיכה, ויכלול אימונים סטנדרטיים. אחר כך – נחייה ונראה.

 

להשאיר תגובה

