אימון יומי 21/07/16 – מטקון

רציתי לעשות משהו בסגנון ברברה. רק שאני לא קרובה אפילו ליכולת לעשות ברברה. חוץ מזה, רציתי לנסות את שיטת המתח עם אינטרוולים קצרים. כלומר, לעשות כמה מתח שאני יכולה, עשר שניות הפסקה, כמה מתח שאני יכולה (כלומר אחד), עשר שניות הפסקה, וכו'. באימון המקורי באים אחר כך מתח בקפיצה, נגטיבים, התלות בתנוחת מתח, והתלות בידיים ישרות. החלטתי לוותר על זה. חוץ מזה, לא ידעתי כמה שכיבות סמיכה אני יכולה לעשות. אפילו בערך. וגם לא ידעתי כמה סבבים אני אעשה.

ברברה המקורי: 20-30-40-50 מתח-שכיבות סמיכה-כפיפות בטן-סקוואטים. חמישה סבבים, שלוש דקות הפסקה בין הסבבים.

החלטתי שאני אתחיל, ואחליט במהלך האימון. החלטה נבונה. מה שיצא מזה בסוף:

הסבב הראשון הסתיים ב- 7:34 . המתח היה 3-1-1, שכיבות הסמיכה היו 4-1-3-7. חמש הראשונות היו שכיבות סמיכה עם ידים בפישוק רחב, על הרצפה. שלוש הבאות היו ניסיון לשכיבות סמיכה רגילות, עם הידיים על השולחן בסלון. זה היה קשה, אז עברתי לשכיבות סמיכה רחבות על השולחן בסלון. כפיפות הבטן היו כמו בפעמים הקודמות – עם רגליים ישרות, כדור הכוח עליהן, עד שאני נוגעת בידיים בכדור הכוח (או קרוב לזה. העניין הוא הקימה המלאה). הורדתי את הכמות הסטנדרית של ברברה מארבעים לשלושים. גם את הסקוואטים הורדתי מחמישים לארבעים.

אחרי שלוש דקות הפסקה התחלתי את הראונד הבא. הפעם הצלחתי רק מתח ואז עוד מתח, ואז כבר לא הצלחתי. גם שכיבות הסמיכה הדרדרו במהירות – 3-2-5 כשחמש הראשונות על הרצפה וחמש האחרונות על השולחן. כולן רחבות. סיימתי את הסבב ב 17:48

בסבב השלישי הצלחתי רק מתח בודד. וניסיתי עוד פעמיים כל פעם אחרי עשר שניות. הפעם שכיבות הסמיכה היו 3-2-3-2 כשחמש הראשונות אמיתיות.

עליי לציין שהטכניקה בשכיבות הסמיכה לא הייתה מושלמת, ושאפילו הטכניקה בסקוואט אולי הדרדרה – לא התייחסתי אליה. זה לא עובד כשעייפים מאוד ומנסים לעבוד על זמן.

הערות לעצמי לפעם הבאה – שכיבות הסמיכה על השולחן – כולן. אם אני עדיין באתגר הכושר החודשי, אז אפשר לעשות את שכיבות הסמיכה הראשונות על הרצפה, ואת השאר על השולחן (או על הגבהה אחרת, אם זה יהיה בחוץ). אני רוצה לכמה זמן להתמקד בשכיבות הסמיכה הרחבות ולבנות איזשהי כמות שלהן.

אני נכנסת להפסקה מהמתח – אני אבדוק מה המתח שלי ביום שני שבוע הבא, וזהו, אקח שבוע הפסקה ממתח, ואולי יותר. אחר כך אני אעבור לצורת אימון אחרת. אולי אימון בשיטת ה REST-PAUSE כמו שהוא אמור להיות (עם התרגילים ברמת קושי יורדת, ומנוחה במקום תרגילים אחרים בין הסטים), כנראה מתח עם משקל. נראה מה יצא מזה.

כמו כן אני מתכוונת להתמקד בשכיבות הסמיכה. גם בשבוע או יותר הפסקה, ואולי אחרי זה, או במקביל.

בזמן ההפסקה ממתח אני מתכוונת לעשות מטקונים, להמשיך עם אתגר הכושר, אולי לעשות את האימונים שלי ממקודם כמו קפיצה בחבל וצעדי ענק (עם משקל?). אבל אולי אני באמת לא אעשה כלום, אם לא יהיה לי מצב רוח. אם יהיה אז כבר יש לי כמה תכנונים, כמו זה: https://www.crossfit.com/workout/2012/12/31#/comments

או זה: https://www.crossfit.com/workout/2014/11/01#/comments

כמובן עם סקיילינג לרמה שלי. במקרה של Loredo מספיק להפוך את שכיבות הסמיכה לשכיבות סמיכה בהגבהה, ולראות כמה ראונדים אני אצליח לעשות.

 

 

 

להשאיר תגובה

