מטרות כתיעוד או כעידוד

בהתחלה, כשכתבתי מטרות, כתבתי את זה בתור סוג של תרגיל. כל מיני אנשים אומרים שזה חשוב ומשפיע על כל מיני דברים. לדעתי זה בעיקר מעניין – להסתכל אחרי שנה ולראות מה קרה. אני לא מצפה להשיג את המטרות שלי בדיוק – החיים הם לא צפויים. כנראה יהיו מטרות שבהן אצליח להשיג הרבה יותר ממה שתכננתי, כאלו שלא אצליח, וכאלו שאיפשהו באמצע תפסקנה להיות מטרות (ולהמשיך לנסות להשיג אותן יהיה סתם ללכת עם הראש בקיר).

אחר כך ראיתי שהמטרות נותנות לי מוטיבציה לעשות משהו כדי למחוק שורה. יש משהו נחמד בלעשות רשימה של דברים ולמחוק ממנה את הדברים שביצעתי.

אחר כך ראיתי שאני מודעת להבדל בין מטרות שקל לרשום ולסמן עליהן וי, לכאלו שלא, ובין מטרות בהן אני יכולה למדוד התקדמות בצורה אמפרית, לבין כאלו שלא.

ועכשיו אני תוהה – האם המטרות הן תיעוד של מה שאני עושה, או משהו אחר? אם הן תיעוד, אז רשימת המטרות לטווח הקצר עכשיו יכולה להיות שונה מאוד מהרשימה לעוד שבוע.

עכשיו היא כוללת מתח, פיסטול, מוביליטי לכתפיים, מתיחות, שכיבות סמיכה. בתור מטרות משנה אפשר לרשום התעסקויות עם משקלים מעל הראש, אוברהד וגובלט סקוואט, כפיפות בטן עמוקות.

הרשימה הזו יכולה להשתנות בקלות ובמהירות, אם שבוע הבא יתחשק לי פתאום לעשות בעיקר עמידת ידיים. אני חושבת שזה הולך נגד הקונספט של "לקבוע מטרות ולחתור אליהן", אבל זה קונספט מפוקפק מלכתחילה בעיניי. הוא שימושי מאוד במקרים מסויימים, אבל למקרים אחרים לא מתאים. והוא נמצא בשימוש יתר.

 

להשאיר תגובה

