אימון יומי 29/05/16 – קפיצה בחבל וצעדי ענק עם כדור כוח

אם עושים הרבה לא אימונים קטנים ביחד, זה יוצא אימון? נראה שכן, לפחות לפעמים. היה לי מצב רוח לאימון ביום ראשון ה-29, ואף על פי שתוכניותיי לא התממשו, בהחלט התאמנתי.

התחלתי לעשות מתח בקפיצה בבודדים, בתור לא אימון. ותכננתי בתור אימון לעשות קפיצה בחבל וצעדי ענק עם כדור כוח.

החלטתי לנסות לעשות מספר מקסימלי של קפיצות בחמש דקות. יצא 530. אחר כך רציתי לעשות צעדי ענק. הרבה. לא עד המקסימום שלי, אבל הרבה.  גיליתי שלהתחיל את האימון בקפיצה בחבל מתאים אם אני קופצת בתור חימום, אבל לא אם אני קופצת על זמן. הרגשתי עייפות נעימה וממש לא התחשק לי צעדי ענק. אחרי הקפיצה בחבל, ואחרי שהרגעתי את הנשימה והדופק ונחתי, החלטתי בכל זאת לנסות צעדי ענק. ועשיתי עשר, ולא הרגשתי שהשרירים הרלוונטיים התעייפו במיוחד, ועדיין… הרגיש לא מתאים לעשות עכשיו המון צעדי ענק. אז חשבתי ואחריכ מה זמן הגעתי לתשובה, והחלטתי לעשות צעדי ענק עם כדור כוח, כמו שרציתי מזמן.

את המרחק שבדרך כלל אני עושה בחמישה צעדי ענק עשיתי בשישה צעדים קטנים יותר עם כדור הכוח, במשקל 11 ק"ג, מעל הראש. חזור גם כן. בסך הכל, 12 צעדי ענק במקום 10. ולא יכולתי לעשות יותר – כי כבר לא הצלחתי להחזיק את הכדור מעל הראש.

מכיוון שהחסם הוא היכולת להחזיק את הכדור מעל הראש, זה מה שאני צריכה לאמן. מה שהוליד לא-אימון חדש. ללכת את המרחק שאני עוברת בעשרה צעדי ענק, בהליכה רגילה (קצת איטית) עם כדור הכוח מעל הראש. עשיתי את זה ארבעה פעמים באותו יום. למען האמת המרחק שאני הולכת הוא קצת ארוך יותר, אבל למרות שאני הולכת לאט אני חושבת שההליכה בצעדי ענק איטית יותר.

התרגיל החדש הזה הוא קלאסי לGTG. קודם לעשות המון חזרות בודדות. אחר כך להצליח ללכת יותר סיבובים ברצף. וזה עוד תרגיל לפלג הגוף העליון, שהוא נחמד בעיניי ואני יכולה לעשות אותו. וזה חיובי מאוד בעיניי.

חוסר האיזון בין פלג הגוף העליון לתחתון אצלי, נוצר באופן טבעי, כתוצאה מנסיבות החיים. לא רק שאני מפעילה הרבה יותר את הרגליים שלי, גם רוב התרגילים שאני מכירה הם לרגליים, ולא לידיים ולכתפיים. כעת אני אוספת תרגילים לידיים, כתפיים, גב. כדי לאזן.

להשאיר תגובה

