מעבר לקרוספיט

אמרתי שיש לי הרבה ביקורת על קרוספיט, אבל לא כתבתי אותה. לא כתבתי אותה כי בעיקרון אני בעד קרוספיט. הרגשתי לא בנוח לכתוב את כל הביקורת שלי על קרוספיט, כי זה יצור מצג שווא לגבי העמדה האמיתית שלי. אני מתכננת לכתוב גם לא מעט בשבח הקרוספיט, אבל זה נראה לי לא מספיק. עד שהיום הבנתי למה.

שיטת הקרוספיט יצרה מהפכה בעולם הכושר והספורט. היא מכילה כמה עקרונות מוצלחים ממש, שאני רוצה לאמץ. מצד שני, קרוספיט זה גם חברה מסחרית, עם החסרונות שלה. והאלמנטים החיוביים והחשובים מאוד, באים יחד עם כמה חסרונות משמעותיים. אולם בסך הכל, לו הייתי צריכה להמליץ על משטר אימונים כלשהו, או חוג ספורטיבי, או באופן כללי צורת אימונים קבוצתית, בסך הכל, הייתי ממליצה על קרוספיט.

היום, כשקראתי מאמר באנגלית שמציג את היתרונות של קרוספיט ואת החסרונות (המסקנה הייתה שהכי טוב זה אימון מתוכנן אישית) הוצגה בסוך המאמר אלטרנטיבה. אם אתם רוצים לעשות קרוספיט בלי החסרונות שלה, אתם יכולים לנסות TACFIT. ואז הבנתי.

אני רוצה ללכת מעבר לקרוספיט. אני רוצה גישה לספורט שמבוססת על קרוספיט, שמאמצת מקרוספיט את כל המאפיינים הטובים שלו, אבל מתקנת את החסרונות שלו. ומתברר, שזה קיים. יש לא רק בוקסים של קרוספיט שהגרסא שלהם לקרוספיט נמנעת מכמה מהבעיות המרכזיות של קרוספיט. יש כמה וכמה קרוספיטרים לשעבר שפיתחו שיטות משלהם. ויש לא-קרוספיטרים שלקחו את היתרונות של קרוספיט ושילבו אותם בשיטה שלהם. ובסך הכל, הכיוון הזה מוצלח!

כל זה קיים בעיקר בארצות הברית, מולדת הקרוספיט. ומה שאני עושה, זה להמציא עוד גישה לספורט מבוססת-קרוספיט, אבל לא קרוספיט.

לו גרג גלסמן היה בוחר אחרת, כל שיטות הספורט בסגנון-קרוספיט היו נקראות קרוספיט, והמילה "קרוספיט" הייתה הופכת לשם של ספורט ו/או אימון. כמו כדורסל, או כדורעף, או זומבה. אבל גרג החליט אחרת. הוא שומר בקנאות על זכויות היוצרים על המילה קרוספיט. אני נגד, אבל זו ההחלטה שלו.

להשאיר תגובה

