אימון יומי 08/05/16 – מתח, צעדי ענק, קפיצה בחבל

ירידות מתח: 2-7-5-5-7 עם שתי דקות הפסקה בין הסטים

צעדי ענק: 20*5 עם שתי דקות הפסקה בין הסטים

קפיצה בחבל: 250 (כמות שלא דורשת ממני מאמץ)

היום התחלתי את תוכנית אימוני המתח שלי. אני חושבת שאולי כדאי היה לקחת עוד יום הפסקה לפני שאני מתחילה, כי כשעשיתי את ירידות המתח, הרגשתי את כתף וזרוע ימין. אולי היה עדיף לתת לה לנוח עוד קצת. אולי אני אקח שני ימי הפסקה במקום היום האחד שחשבתי לקחת. נראה לפי מה שאני ארגיש מחר ומחרתיים.

אז האימון היום כלל ירידות מתח. נגטיבים. כשקראתי את התוכנית שמחתי, כי חשבתי שזה תרגיל שאי אפשר להכשל בו. כלומר, קופצים למתח, ומשם יורדים. לאט. התברר שאפשר, ושאני מרגישה טוב מאוד את ההבדל בין נגטיב מוצלח לאחד שלא.

זה גם האימון הראשון שלי שכולל סטים. כלומר, תרגילים עם הפסקות קבועות מראש. לפחות שתי דקות הפסקה בין הסטים. הרעיון לא חדש בעולם, אבל חדש לי. אז עשיתי את היום הראשון מהתוכנית   2-7-5-5-7 ירידות מתח, כשלפני הסט האחרון לקחתי שלוש דקות הפסקה במקום שתיים.

אחר כך החלטתי לנסות להחיל את הרעיון הזה על אימונים אחרים, ולראות מה קורה. אז עשיתי מאה צעדי ענק, בחמישה סטים של עשרים, ובין הסטים היו הפסקות של שתי דקות. השרירים שלי התעייפו משמעותית פחות מאשר בפעם הקודמת, בה עשיתי בדיוק אותו התרגיל, בלי ההפסקות. וזה נחמד מאוד. בפעם הבאה אני אוכל להוסיף עוד סט, ו/או לעבור לסטים של עשרים וחמש.

אחר כך קפצתי בחבל. קפיצה בחבל היא חימום סטנדרטי, ובאופן כללי משהו שנחמד לי לעשות. אני רוצה לקפוץ בחבל יותר. לא הרבה, לא עד קצה גבול היכולת. קפצתי רק עד שהתחלתי להרגיש את השרירים שלי. אני קופצת בסטים של חמישים קפיצות – ועם משהו כמו עשר שניות הפסקה ביניהם. החלוקה היא בעיקר כי אם אני לא מחלקת לסטים אז באיזשהי נקודה אני אתחיל למעוד.

אני גם רוצה לשפר את הקפיצות הכפולות שלי, וללמוד לעשות קפיצות כפולות ברצף. זה קשה יותר, כי אני צריכה לתקן את הלמידה שלי מפעם, מחוג ההתעמלות האומנותית ביסודי, בו למדתי לקפוץ עשרים קפיצות כפולות, אבל עם קפיצה רגילה בין כל שתי קפיצות כפולות. שם גם החימום הסטנדרטי כלל 50 קפיצות בחבל, וזה המספר שאני יכולה לקפוץ בנוחות בלי לפספס קפיצה. עד מאה אני גם יכולה, אבל רק כשאני רעננה. כשאני מתעייפת הטכניקה שלי פחות טובה.

להשאיר תגובה

