אימון יומי 05/05/16 – מתח וכפיפות בטן

כאמור בפוסט הקודם, עשיתי את המתח הראשון שלי.

אחר כך עשיתי כפיפות בטן. 300 כפיפות בטן, במשך שעה. עם הרבה הפסקות.

אחר כך, בהשראת אותו אתר, החלטתי לעשות כפיפות בטן. האתר מכיל תוכניות להשגת מיני השגים בספורט, שנבחרו ללא היגיון שברור לי (מלבד המספרים היפים). ארבעים דקות ריצה, שלוש מאות כפיפות בטן וסקוואטים, מאה שכיבות סמיכה, חמישים עליות מתח.

לפני תחילת כל תוכנית נעשה אותו מבחן – עושים את התרגיל במספר חזרות מקסימלי, מה שקובע את המצב הנוכחי שלך, ואומר לך מאיזו נקודה להתחיל את תוכנית האימונים. לא נאמר במפורש כמה זמן מחכים בין החזרות, נאמר רק להמשיך עד שאת לא מצליחה יותר לעשות ולו עוד מתח/סקוואט/שכיבת סמיכה/כפיפת בטן אחת.

אני מניחה שהכוונה הייתה ברצף, ולא עם המון הפסקות כמו שעשיתי. אבל אני לא אוהבת דברים לא מוגדרים היטב, והשאלה כמה זמן מחכים בין כפיפות הבטן נותרה ללא מענה. במבחני הספורט התיכון הוגדר מספר שניות שאם לא עושים עוד כפיפת בטן בזמן הזה, אז זהו. המבחן נגמר.

אולי מתישהו אעשה את המבחן הזה שוב, כהלכתו. לעשות אותו כהלכתו ידרוש הרבה פחות זמן. בינתיים, מצב כפיפות הבן שלי מספק אותי בהחלט.

וזו הפעם הראשונה שאני זוכרת שנתפסו לי שרירי הבטן. ליומיים שלמים.  ולא השרירים שחשבתי שיתפסו. שרירים תפוסים זה מבאס, אבל זה גם מלמד. כשעשיתי אתמול שכיבת סמיכה, הרגשתי באמת ששרירי הבטן עובדים במהלכה. ובאופן כללי, רק כששריר נתפס (או יוצא משימוש מסיבה אחרת. טפו טפו טפו!) אפשר לראות באיזו מידה משתמשים בו ביום ביום.

להשאיר תגובה

